Kuidas madalat enesehinnangut tõsta

recite-w1meuu

Osta, söö ja tee ise tervislikku toitu

Jah, investeeri tervislikku ja kvaliteetsesse toitu. Tegelikult on meil siin kodumaal Eestis juurviljad üsna soodsad ja ise toitu tehes ka kallimast toorainest tuleb OLULISELT soodsam kui rämpstoitu või baarides, restodes, kohvikutes einestades.
Millegipärast on madala enesehinnanguga ka vahel selline tunne, et ei väärigi head toitu ja leiad endale miljon vabandust, et miks kvaliteetset toitu mitte tarvitada.
Kõige popim neist on see, et kvaliteetne tooraine on kallis.
Mul nt on igakuine toidukulude eelarve ning see on ilmselt paljude inimeste jaoks müstiliselt suur.
Miks? Sest ma olen harjunud öko jms tooteid ostma ning väärtustan kvaliteeti.
Normaalne on tõsta toidukulusid eelarves ja pigem muid kulusid kärpida, sest see, mis me suust sisse ajame mõjutab meie enesetunnet, tervist jne.
Tihti on nii, et vingutakse,et norm toidu jaoks raha pole ja siis ostetake hunnik muud pigem ebavajalikku kraami.
Nagu nt käekotte, riideid mida tegelikult vaja pole, kosmeetikat mida mitte kunagi lõpuni ei tarvitata ja muid emotsioon-oste.
See on reaalselt müstiline, kuidas ma alles hiljuti avastasin, et ma tegelikult ju ei tarvita pmst mitte ühtegi kosmeetika toodet lõpuni!
Emotsioonostud on väga tavaline madala enesehinnagu juures. Tõstab tuju ainult korraks ja siis tekitab süütunde. Nn nõiaring.

Tee trenni

Pärast trenni on erakordselt parem enesetunne. Pekid tunduvad pringimad, enesetunne parem ja eneseväärtus vaatab pilve tagant välja. Töötab igakord.
Jama on muidugi selles, et kui eriti sant enesetunne on, siis on enesesundimine kordades raskem ja vabandusi varnast palju võtta. Rahapuudus on üks rumalamaid vastuseid. Trüki nt Youtube-i “bodyweight home workout”, “home workout”, “HIIT training” ja anna aga valu. Spordiklubi kuumakse võid rahus kvaliteetsele toidule või kultuurielamustele kulutada.
Samuti on alati JALUTAMINE hea viis pead tuulutada ja kere liigutada.

Ära vaata kurbi, masendavaid filme ja internetis masendavaid pilte jms

Jah, ilmselgelt on metsikult “sobiv” vaadata pikka ja kurba filmi, kus ilmselt saad iseendaga sarnasusi leida või silmad peast ära nutta. Samuti õudusfilmid ei mõju psüühikale väga hästi.
Kurva muusika kuulamine ja piltide, videote vaatamine samuti ei paranda enesetunnet, vaid süvendab masendust.
Pigem otsi enesetunnet parandavaid videosid, artikkleid jms internetist ning tõmba tähelepanu mujale.

Suhtle teiste inimestega

Küsi nt vanalt tuttavalt, kuidas tal läheb või uuri sõpradelt, millega nad parasjagu tegelevad. Võimalik on, et ka kellegil neist on hetkel raske olla või otsivad kaaslast, et midagi huvitavat teha.


Kirjuta kiri endale, sõbrale, tuttavale või pea blogi

Mina nt kirjutan ühe sõbrannaga kirju nö vanamoodsalt. Käsitsi kirjutame, ostame marke, ootame üksteise vastuseid, saadame postkaarte (ka reisil olles on lahe kohalik postkaart ja kiri teele läkitada) jne. Palju vägevam kui Facebooki messengeris suhelda. Ja oii seda ootamise ja kirja saamise rõõmu!
Pea blogi. Ausalt öeldes alustasin ma selle postituse kirjutamist, kuna tunnen täna end kehvasti ning otsin ka ise aina uusi viise kuidas enda tähelepanu mujale juhtida ning end paremini tunda.
Vahel on tõesti nii, et vahet pole kes ja mis Sa oled, kellega koos, mis tingimustes elad jms, aga kui enesehinnang langeb madalamale kui muru, siis peale iseenda Sind keegi teine kahjuks aidata ei saa.
Ma tunnen end küll nüüd killuke paremini ja tuletan endale erinevaid nn hädaabi nippe meelde.

Tea, et päevad pole vennad ja ilmselt homme tunned end juba hulga paremini!

Armastusega,
Anne

221826-high-self-esteem-quotes

pretty_quotejah

images

Jaga postitust!
Share On Twitter
Share On Pinterest
Share On Youtube
Share On Stumbleupon

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *